
Kiriaki Lebesi
Δυο λόγια για το χθεσινό μας έθιμο του Αϊ-Γιαννιού του Ριζικάρη:
Εχθές παραμονή 23 Ιουνίου , έγινε η προετοιμασία των ριζικών απο τις ελεύθερες και ελεύθερους νέους και η τοποθέτησή τους στην στάμνα με το αμίλητο νερό ( νερό που μεταφέρεται από 3 ελεύθερες κοπέλες χωρίς να μιλάνε!) για μια νύχτα. Το βράδυ αυτό ανάβουμε στο κέντρο της πλατείας φωτιά στην οποία καιμε τα πρωτομαγιάτικα στεφάνια και περνάμε πάνω από την φωτιά 3 φορές για να έχουμε υγεία . Σήμερα ανήμερα του Αϊ-Γιαννιού, τα ριζικά βγαίνουν από την στάμνα με τραγουδάκια όμορφα. Το ριζικό που είναι ένα μηλαράκι χαραγμένο ή κεντημένο με μπαχαρικό γαρύφαλλα, το βάζουμε σε ένα τούλι με κορδέλα για να έχει μορφή μπομπονιέρας! Η στάμνα γεμίζει με τα μηλαράκια και το νερό μοσχοβολάει από τα γαρύφαλλα! Αφού ο κάθε ενδιαφερόμενος-η πάρει το ριζικό του ,σύμφωνα πάντα με το έθιμο μπορεί να το βάλει στο μαξιλάρι του για 3 νύχτες, και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δει στο όνειρό του, αυτόν ή αυτή που θα παντρευτεί . Επίσης μπορούν να βάλουν μια μικρή γουλιά στο στόμα τους και να κάνουν μια βόλτα ώσπου να ακούσουν τυχαία ένα όνομα . Το πρώτο π.χ
ανδρικό όνομα που θα ακούσει μια κοπέλα, είναι το όνομα που θα έχει ο καλός της ή θα βρίσκεται το όνομα αυτό στην οικογένεια του καλού της.

























.jpg)




Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου