"Αυτοδιοικητικές Εκλογές Προγραμματικού πλαισίου ή πασαρέλας υποψηφιοτήτων;"



ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΗΛΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΑΚΟΥ

Αυτοδιοικητικές Εκλογές Προγραμματικού πλαισίου ή πασαρέλας υποψηφιοτήτων;****
Θεμιτό είναι οι επικεφαλείς υποψήφιοι δήμαρχοι να εμφανίζουν υποψηφίους συμβούλους στους συμπολίτες μας μπλέκοντας το εγκώμιο τους.
Φυσικά σε μια εποχή αδράνειας και ωχαδελφισμού η συμμετοχή υποψηφίων στην κυρίαρχη δημοκρατική διαδικασία δηλαδή στις εκλογές για το μέλλον του τόπου τους ανεξάρτητα της επιλογής τους είναι εκ των ων ουκ άνευ θετική και έχουν τον σεβασμό μου.

Αυτονόητο είναι ότι δεν υπάρχει κανένα ΄΄ευαισθητόμετρο’’ για το ποιος αγαπά περισσότερο ή λιγότερο το χωριό του ή συνολικά το Δήμο.
Συνεπώς ως προς αυτή την παράμετρο η εκκίνηση έχει κοινή αφετηρία εκτός των σημερινών διοικούντων –πρωτίστως- και των αντιπολιτευόμενων –δευτερευόντως- κατά πόσο έπραξαν σε μεγάλο βαθμό τις υποσχέσεις/δεσμεύσεις τους όπως επίσης αν ασκήθηκε ουσιαστική και με διέξοδο αντιπολίτευση.
Πιστεύω όμως ότι ακολουθείται πάλι το δόγμα ‘’πάμε σαν άλλοτε και βλέπουμε’’, έχοντας στήριξη/υποστήριξη είτε κομματικών επιτελείων ,είτε άλλων δυνάμεων τοπικών συμφερόντων. Είναι βέβαιο ότι στον κανόνα υπάρχουν πολλές φωτεινές εξαιρέσεις.
Συνεπώς για την ένταξη σε δημοτικό συνδυασμό ιδιαίτερα νεοπαγή θα έπρεπε να προηγηθεί η ιδρυτική διακήρυξη, δηλαδή ποιο είναι το πλαίσιο αρχών και αξιών που δεσμευτικά θα υπηρετήσει ο υποψήφιος δήμαρχος καθώς και οι εντασσόμενοι στο δημοτικό συνδυασμό του.
Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν το πολιτικό – θεσμικό περιβάλλον που διεξάγονται οι αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 και αν αυτό είναι αποδεκτό ή θα πρέπει να αλλάξει ως άδικο, αναποτελεσματικό και αδιέξοδο;
1.Με το Νόμο 4804/2021 περάσαμε από το σύστημα της απλής αναλογικής (που δεν εφαρμόστηκε) στο σύστημα ενισχυμένης πλειοψηφίας του συνδυασμού του επιτυχόντος Δημάρχου ή Περιφερειάρχη με όριο του 43% αντί του 50% που ζητά η πλειοψηφία των αυτοδιοικητικών δυνάμεων όπως ήταν μέχρι τώρα (πλην νόμου Παυλόπουλου).
2.Είναι δίκαιο και δημοκρατικό ο επιτυχών συνδυασμός μόνο με το 43% ως δύναμη μειοψηφίας στο λαό να κερδίζει τα 3/5 των εδρών του δημοτικού συμβουλίου – περιφερειακού συμβουλίου και το 57% τα 2/5 με όριο το 3%;
3.Είναι δίκαιο και δημοκρατικό η δυνατότητα επαύξησης του αριθμού των υποψηφίων δημοτικών ή περιφερειακών συμβούλων έως και 150% σε σχέση με τον αριθμό των εδρών του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου, ενώ στις προηγούμενες περιόδους η επαύξηση ήταν 50%; Ταυτόχρονα για ατεκμηρίωτο λόγο μειώνονται οι έδρες στο δημοτικό και περιφερειακό συμβούλιο δηλαδή η αντιπροσώπευση των πολιτών στα όργανα της λαϊκής κυριαρχίας.
4.Η ενσωμάτωση των υποψηφίων Τοπικών συμβούλων υποχρεωτικά και όχι δυνητικά στα παραταξιακά ψηφοδέλτια, τι έχει να προσθέσει στην ανεξάρτητη έκφραση των τοπικών κοινωνιών που θα ήθελαν πιθανόν άλλη δημοτική και άλλη κοινοτική πλειοψηφία.
5. Η κυβερνησιμότητα με την οποία λειτούργησαν οι δήμοι και οι Περιφέρειες αποδείχθηκε αντισυνταγματική από το ΣτΕ στα σημεία που έγιναν προσφυγές. Άρα με λάθος πολιτικές κυβερνήθηκαν οι αυτοδιοικητικοί θεσμοί όλη αυτή την περίοδο.
6.Πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι ψηφίζουν για εκλογή ισχυρών δημοτικών – περιφερειακών συμβουλίων ενώ η άσκηση ουσιαστικής πολιτικής στα βασικά πεδία υλοποιείται από το ολιγομελές όργανο της Οικονομικής πολιτικής. Δεν αλλοιώνεται έτσι η έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας αν δεν υπάρξει μετάθεση εκ νέου των αρμοδιοτήτων στο κυρίαρχο όργανο δηλαδή το δημοτικό συμβούλιο;
7.Το βασικό θέμα της διαφάνειας των πόρων είναι δίκαιο και δημοκρατικό να επιλύεται κυρίαρχα με τις απ’ ευθείας αναθέσεις και όχι με ορθολογικότερες διαδικασίες που περιέχονται κατά βάση στον ν. 4412/16. Η έκτακτη ανάγκη λόγω της πανδημικής κρίσης τελείωσε άρα η προστασία των θεσμικών οργάνων του Δήμου και της Περιφέρειας δεν πρέπει να επανέλθει στην κανονικότητα χωρίς τις κατά συρροή απ’ ευθείας αναθέσεις;
8. Το προγραμματικό πλαίσιο αρχών δεν θα έπρεπε να είναι βασική προτεραιότητα των συμμετεχόντων που θα εμπλουτίζεται μέσα από την διαβούλευση των τοπικών κοινωνιών και όχι ‘’πάμε όλοι μαζί και βλέπουμε μετά’’;
(Θα υπάρξει δεσμευτικό προγραμματικό πλαίσιο για τον Δήμο Ευρώτα).
Φυσικά για την περίοδο που διανύομαι τα οκτώ βασικά στοιχεία θεωρούνται ‘’ψιλά γράμματα’’ αν και είναι το βασικό πλαίσιο της αυτοδιοικητικής πολιτικής ,που αποδεικνύει ότι υπάρχουν διακριτές γραμμές στον προσανατολισμό και τους στόχους και κυρίως θα δοθεί απάντηση στο κυρίαρχο ερώτημα της εκλογικής διαδικασίας δηλαδή που θα κληθούν οι πολίτες να απαντήσουν ΤΙ ΔΗΜΟ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ;
ΔΗΜΟ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ Ή ΔΗΜΟ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ δια των απ’ ευθείας αναθέσεων;
Από τις απαντήσεις είναι βέβαιο ότι ούτε ίδιοι είμαστε , ούτε όλοι μαζί μπορούμε να πορευτούμε.(Αυτό συμβαίνει μόνο σε αυταρχικά καθεστώτα).
Αλλοίμονο στην δημοκρατία να μην υπάρχουν διαφορετικές στρατηγικές προτάσεις.
Κάνω λάθος;
Υ.Γ: Σε ότι μας αφορά συνεχίζουμε την πορεία μας και δεν έχουμε ‘’αναθέσει’’ σε διάφορα παπαγαλάκια ότι δήθεν μας εκπροσωπούν ..είναι απλώς λασπολόγοι και όχι μόνο, άλλωστε αυτό το έκαναν ανέκαθεν πολύ καλά!




Σχόλια

LAKONES.gr

e-info.gr

EBLOG..gr

ΟΙ ΛΑΚΩΝΕΣ ΠΑΝΤΟΥ

ΑΦΑΙ ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ 2731026347

NEOPTIC

EVROTAS CLEAN

ESTHIQUE

ΟΔΗΓΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΓΚΟΥΜΑΣ

ΚΑΚΑΛΕΤΡΗΣ

ΑΝΟΥΣΟΣ

ΤΣΙΠΟΥΡΑΣ

ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΓΡΟΑΞΩΝ

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗΣ

BANNER 1

LAKONES.gr ΝΕΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΙΜΠΙΔΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΑΦΟΣ

ΜΠΑΤΣΑΚΗΣ

ΜΑΝΔΡΩΖΟΣ

SLEEP EXPERTS

ΕΜΙΛΥ ΚΑΡΥΓΙΑΝΝΗ

MONEMVASIA GROUP

IATRIKOS.gr

NRG SPORTS

VOiD ΣΠΑΡΤΗ

Diafimistes.gr

ΒΕΚΡΑΚΟΣ

AGORA

ΦΟΥΝΤΑΣ

ΣΠΥΡΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ & YIOI ΣΠΑΡΤΗ

ΠΙΑΤΣΑ

ΨΗΣΤΑΡΙΑ ΚΑΦΕΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΣΠΑΡΤΗ

ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Greek Exports Directory

GRAD ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΣΙΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΘΗΝΑ ΣΠΑΡΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑ

ANT1 SOUTH

BEST RADIO

ΓΡΗΓΟΡΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ

BUSINESS ΠΙΤΣΑΡΙΑ ΣΠΑΡΤΗ 2731022395

GRAD GROUP