"Θα συνδυάζουμε την αύξηση της βενζίνης με το αν θα γίνουν πρόωρες εκλογές .…ή θα πάρουμε μέτρα γιατί πολλοί εκεί έξω πεινάνε?"*



Θα συνδυάζουμε την αύξηση της βενζίνης με το αν θα γίνουν πρόωρες εκλογές .…ή θα πάρουμε μέτρα γιατί πολλοί εκεί έξω πεινάνε?

Παρόλο που έρχεται καλοκαίρι και σιγά – σιγά εξοικειωνόμαστε με τα κύματα στη θάλασσα, δεν μπορούμε όμως με τίποτα να εξοικειωθούμε με τα κύματα … αύξησης στα καύσιμα. Ζούμε μια πολιτική χωρίς σωσίβια, μια πολιτική που στέλνει τον καταναλωτή στα σαγόνια του καρχαρία!

Είναι πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Το μέτρο αυτό ανακουφίζει αποτελεσματικά και άμεσα τον καταναλωτή και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις δεν στερεί από το κράτος τα προβλεπόμενα έσοδα. Για αυτό, ας μην βιαζόμαστε να κατακρίνουμε το μέτρο άδικα!

Η κυβέρνηση δεν προχωρά στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, γιατί υποστηρίζει ότι μαζί με την μείωση αυτού, θα μειωθούν και τα κρατικά έσοδα. Αυτό όμως, όπως θα δούμε στη συνέχεια δεν ευσταθεί. Επιπλέον η κυβέρνηση επικαλείται ότι δεν υπάρχουν τα διαθέσιμα χρήματα στον κρατικό κουμπαρά για να λειτουργήσουν αντιρροπιστικά προς το μέτρο αυτό. Τελικά, ισχύουν αυτοί οι ισχυρισμοί ή είναι απλώς μύθοι που εξυπηρετούν συμφέροντα με σκοπό την εξαθλίωση των φτωχών και την φτωχοποίηση της μεσαίας τάξης? Η παροχολογία με το σταγονόμετρο δεν ανακουφίζει! Αντίθετα τα επιδόματα διαιωνίζουν την κατάσταση αφού η τιμή των καυσίμων ολοένα και καλπάζει! Ποιο το όφελος να μου δώσεις επίδομα 5 ευρώ τώρα που το προϊόν κοστίζει 20 ευρώ και μετά από 5 ημέρες το ίδιο προϊόν κοστίζει 25 ευρώ? Πάλι στα ίδια ερχόμαστε! Μου δίνεις όμως …. Για να λες ότι μου έδωσες!

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα, επιβάλλεται στα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία και ασφαλώς δεν μπορούμε να τον αποφύγουμε ολοκληρωτικά. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του φόρου είναι ότι καταβάλλεται όταν το εμπόρευμα διατίθεται στην κατανάλωση και επομένως επιβαρύνει άμεσα τον καταναλωτή. Άρα αν θέλουμε μια κοινωνική πολιτική, όπως αυτή που οραματίζεται το ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, θα πρέπει να στοχεύσουμε τουλάχιστον στην μείωσή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, αφού έχουμε δεσμευτεί και δεν μπορούμε να τον καταργήσουμε σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές επιταγές.

Όσον αφορά την αμόλυβδη βενζίνη, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 4η θέση στην Ευρώπη με τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης που φτάνει τα 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα ή αλλιώς τα 70 λεπτά ανά λίτρο. Στην πρώτη θέση της κατάταξης είναι η Ολλανδία (813 ευρώ) και ακολουθούν η Ιταλία (728 ευρώ) και η Φινλανδία (724 ευρώ). Αυτό έχει ιδιαίτερη αξία αν αναλογιστούμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει ως ελάχιστη τιμή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη τα 359 ευρώ ανά 1.000 λίτρα ή αλλιώς τα 35.9 λεπτά ανά λίτρο. Δηλαδή δεν μπορεί να πέσει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης πιο κάτω από αυτή την τιμή. Επομένως εμείς οι καταναλωτές στην Ελλάδα πληρώνουμε σχεδόν 95% πάνω από το κατώτερο όριο της τιμής, για την αμόλυβδη βενζίνη. Αντίστοιχα όσον αφορά το πετρέλαιο, η χώρα μας ανάμεσα στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταλαμβάνει την 14η θέση με τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης και αγγίζει τα 410 ευρώ ανά 1000 λίτρα, ή αλλιώς τα 41 λεπτά ανά λίτρο. Τονίζεται ότι η ελάχιστη τιμή που ορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση κυμαίνεται στα 330 ευρώ ανά 1000 λίτρα για το πετρέλαιο.

Αν αναλογιστούμε, ότι ταυτόχρονα ο ΦΠΑ για την βενζίνη στην Ελλάδα είναι 24% (από τους υψηλότερους συντελεστές στην Ευρώπη, αφού η Κύπρος έχει 19%) καταλαβαίνουμε αμέσως ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα είναι ακριβά λόγω των υψηλών φόρων, πέραν από τις διεθνείς ανατιμήσεις που απορρέουν από την πολεμική σύρραξη. Σκεφτείτε ότι από την τιμή 2.30 ευρώ το λίτρο βενζίνης, τα 1,01 ευρώ περίπου είναι φόροι και τα 1,29 ευρώ καθαρή τιμή βενζίνης. Όμως υψηλή τιμή καυσίμων σημαίνει ταυτόχρονα και υψηλή τιμή προϊόντων στο ράφι! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική αποδυνάμωση του καταναλωτή. Δεν μιλάμε πλέον για αδυναμία αποταμίευσης, εδώ τίθεται σοβαρό θέμα επιβίωσης. Οι Έλληνες αυτή την στιγμή είναι οι δεύτεροι κατά σειρά φτωχότεροι σε αγοραστική δύναμη στην Ευρώπη!

Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι πάγιος και όχι αναλογικός. Δηλαδή ο φόρος επιβάλλεται ανά μονάδα προϊόντος. Όπως ανέφερα προηγουμένως είναι 70 λεπτά ανά λίτρο αμόλυβδης βενζίνης. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση των φορολογικών εσόδων για το κράτος είναι συνάρτηση της αύξησης της κατανάλωσης και όχι της μείωσης αυτής. Αυτό όμως που βλέπουμε τις τελευταίες ημέρες είναι ότι καταγράφεται μείωση της κατανάλωσης βενζίνης ως και 18% και επομένως είναι αμφίβολο αν ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα συνεχίσει να προσφέρει τα σίγουρα έως τώρα κρατικά έσοδα.

Επομένως η διατήρηση της κατανάλωσης των καυσίμων τουλάχιστον στα συνήθη επίπεδα, μειώνοντας τις τιμές τους μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης, πρέπει να αποτελέσει εθνικό στόχο για να μην υπάρξει απώλεια των φορολογικών εσόδων που μοιραία θα οδηγήσει μετέπειτα στην αύξηση άλλων έμμεσων φόρων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες.

Παράλληλα πρέπει να στοχεύσουμε στην σταθερότητα της τελικής τιμής των καυσίμων, για να μην αυξηθεί ταυτόχρονα και η τιμή των εγχωρίως παραγόμενων προϊόντων, έτσι ώστε να μην μειωθεί περαιτέρω η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Εναλλακτικά θα μπορούσαμε να μειώσουμε τον συντελεστή ΦΠΑ στα βασικά αγαθά, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα για κατανάλωση καυσίμων.

Ας καταλάβουμε όμως ότι υπάρχει δημοσιονομικός χώρος που μπορεί να καλύψει την μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Αυτή τη στιγμή το κράτος κερδοσκοπεί, όταν εισπράττει ΦΠΑ στις ήδη αυξημένες τιμές, με τις καθημερινές ανατιμήσεις των καυσίμων και των άλλων προϊόντων. Υπολογίζεται ότι περίπου 1 δις είναι τα παραπάνω έσοδα μόνο από το ΦΠΑ σε σχέση με όσα είχε προϋπολογίσει η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό. Επομένως εκεί βρίσκεται ο δημοσιονομικός χώρος όπου η κυβέρνηση μπορεί να στηρίξει την μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά … και μπορεί να το κάνει! Σκεφτείτε την ανατίμηση του πετρελαίου λόγω των κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο που από 0.30 ευρώ το λίτρο, έχει φτάσει στα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ ο ΦΠΑ έχει παραμείνει σταθερός. Αναλογιστείτε το κέρδος που δεν επιστρέφεται στους πολίτες!

Άρα υπάρχει ο κουμπαράς, απλά είναι το θέμα αν θα επιστραφεί στους πολίτες …. ή …. στους κουμπάρους! Χρειάζεται μια δικαιοσύνη όσον αφορά τα καύσιμα! Ένας επιμερισμός του κόστους στις εταιρείες, στο κράτος και στον πολίτη!

Κυβερνητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι η βενζίνη τα Χριστούγεννα θα φτάσει τα 3 ευρώ και επομένως είναι καλύτερα για την κυβέρνηση να κάνει εκλογές πριν συμβεί αυτό, γιατί αλλιώς θα αποδυναμωθεί η κυβερνώσα παράταξη, ενώ αντίθετα προτιμούν να αποδυναμωθεί ο πολίτης.

Αντί λοιπόν να χρησιμοποιούμε την αύξηση της τιμής της βενζίνης ως κύριο ρυθμιστή για το αν θα γίνουν πρόωρες εκλογές το φθινόπωρο, είναι ώρα να λύσουμε το πρόβλημα γιατί πολλοί …εκεί έξω πεινάνε και ίσως δεν ενδιαφέρονται για τις εκλογές!

*Ο Γεώργιος Μουζόπουλος είναι Ιατρός - Ορθοπαιδικός Χειρουργός στο ΓΝ Λακωνίας – ΝΜ Σπάρτης, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Χαιδελβέργης Γερμανίας, με Master στη Διοίκηση των Μονάδων Υγείας, στην Αθλητιατρική και την Βιοστατιστική – Μεθοδολογία της Έρευνας, FIFA Diploma FootBall Medicine, Μέλος της Νομαρχιακής Οργάνωσης του ΠΑ.ΣΟ.Κ – ΚΙΝ.ΑΛ Λακωνίας.






Σχόλια

MONEMVASIA GROUP

BANNER 2

NEOPTIC

ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΕΙΣ

SPARTI VIEW

IL POSTO

NRG SPORTS

VOiD ΣΠΑΡΤΗ

ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΑΜΥΚΛΩΝ ΓΚΟΥΜΑΣ

Diafimistes.gr

ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΜΠΑΤΣΑΚΗΣ

ΕΜΙΛΥ ΚΑΡΥΓΙΑΝΝΗ

MOTOPLACE

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Φωτιά πριν από λίγο στη Σπάρτη

ΛΑΚΩΝΙΑ: ΣΥΛΛΗΨΗ 58χρονου

2 ΧΡΥΣΑ ΜΕΤΑΛΛΙΑ για τη ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΕΛΕΓΡΗ

ACTION BIKE

AIVALI HOTEL

ΒΟΡΒΗΣ

ΚΡΕΟΠΩΛΕΙΟ "Η ΚΑΛΗ ΚΑΡΔΙΑ"

SLEEP EXPERTS

AGORA

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΕΝΙΑ

ΦΟΥΝΤΑΣ

ΑΔΑΜΑΚΟΣ

ΣΠΥΡΑΚΗΣ

KOTRONAS FLOWER

ΤΣΙΠΟΥΡΑΣ ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΦΙΛΙΠΠΟΠΟΥΛΟΣ

ESTHIQUE

GRAD

ΠΙΑΤΣΑ

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗΣ

ΜΑΝΔΡΩΖΟΣ

ΚΟΡΤΖΗΣ

ANT1 SOUTH

ΚΑΚΑΛΕΤΡΗΣ

BEST RADIO

ΑΝΟΥΣΟΣ

ΒΕΚΡΑΚΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ

EBLOG

ΟΔΗΓΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ